Dun Do Lena

Dun Do Lena
American Quarter Horse: SR Dun Do Lena 2001 sire: SR Hollywood Dundee dame: Wittle Wid O Wood, here with her friend and daily support, arabian gelding born in 1993.

onsdag 12 augusti 2015

Stresspåslag


Mina tjejer har ju rejäla restriktioner vad gäller gräs. Och i år har jag faktiskt låtit även grabbarna äta några kilo hö per dygn och struntat i att använda tre av mina fyra sommarhagar, de är ändå i alldeles för högt hull. Tänkte jag. Kanske var dumt.

Den familj jag köper mitt fina foder av av får nog betraktas som hyfsat stor producent av hö. Jag har känt mig trygg sedan jag började köpa hö av dem för tre år sedan.
Så då blir det ju ett rejält stresspåslag när jag i går får höra i telefonen"...njae några tio ton kan du nog inte räkna med att få i år, möjligen fem."

Och inget är balat än.

Alltså, jag behöver börja vänja in på ny skörd nu, helst igår.

Och hur ska jag förhålla mig till "men säg att det ändå blir sol nu resten av veckan, då får vi ju in det som ligger slaget vilket är hur mycket som helst, och då kan du nog få det du behöver."
??
Panikkänslorna lägger sig inte i första taget.
Jakten har börjat! Gissar på Uppland eller Västerbotten för att få napp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar