Dun Do Lena

Dun Do Lena
American Quarter Horse: SR Dun Do Lena 2001 sire: SR Hollywood Dundee dame: Wittle Wid O Wood, here with her friend and daily support, arabian gelding born in 1993.

fredag 29 maj 2015

Skrotsamlare i egen grotta

Har inte ridit med bett sedan en distansritt 2002.
Har inte ridit med sporrar sedan en dressyrlektion 1999.
Och ändå.
Jag äger fyra par sporrar.
Jag äger tjugo bett.
Är det för att jag är människa och som sådan har man jagat och samlat sedan begynnelsen?


Nu har jag äntligen precis fått den bästa födelsedagspresent man kan få!
Förutom en egen häst är det vad varendaste hästtjej önskar sig - en egen sadelkammare!
Den är så fin och den är så liten, byggmäster som ser mig stuva in saker säger "jag sa ju att jag kunde ha byggt den större", min replik blir "men jag vill ju ha den liten".
Jag tänker sova där i min sovsäck, bland allt jag samlat på sedan jag var fem år gammal.
En egen Bat cave!
En del pryttlar måste dock ge plats för mig och min madrass - diverse järnskrot som jag aldrig kommer använda igen, någonsin!
Kasta bort och sälj iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar